środa, 14 maja 2014

Bieganie No 12 / Ogry na siłowni

Bieganie No 12
Objawy i efekty:  całkiem lekko się biegło :)
Trasa zaliczona :  3  km
Prawdziwego biegu: 13 min  (reszta szybki marsz)
Cały trening : 29:00 min (jak gazela :)
Ogólne wrażenie:
Trening przeprowadziłam na bieżni więc biegało się dużo łatwiej. Wiatr nie sprawiał oporu i biegło się dosyć przyjemnie. Dzisiejsze bieganie potraktowałam jako wstęp do ćwiczeń siłowych więc biegłam po 2 min (6,3 km /h ) i przeplatałam marszem 5-5,5 km/h.
 
Później wykonałam serię ćwiczeń obwodowych na siłowni. Muszę przyznać że  siłownia w moim mieście w ogóle nie jest przystosowana do kobiet. Strefa podnoszenia ciężarów w moim klubie jest owiana jakimś dziwnym mrokiem. Faceci z wielkimi karkami patrzą groźnie na każdego kto wstąpi na ich ziemie :) Dobrze, że jej nie bronią za wszelką cenę. Dodatkowo handle rozpoczynają się od 6 kg  co wyklucza wykonanie większości ćwiczeń z hantelkami (przynajmniej w moim wypadku). Mimo to przedarłam się przez tych wszystkich "ogrów" i raźno zaczęłam ćwiczyć na maszynach. Poćwiczyłam brzuch, ramiona oraz uda. Ale wyposażenie siłowni pozostawia wiele do życzenia
Ogry wyglądały mniej więcej tak :
 
 
Dla jasności nie widziałam w strefie ciężarów ani jednej kobiety . Bardzo mnie to zasmuciło bo przecież trening siłowy jest bardzo potrzebny również kobietą. Zauważyłam, że wszystkie panie wybierają raczej strefę cardio. Myślę że jest to też wina siłowni. Na mojej nie ma instruktora, którego można zapytać o obsługę maszyn . Obciążenia również  od razu wskazują grupę docelową.
O piłkach lekarskich, taśmach TRX, piłce bosu  i Kettlebell można pomarzyć 
A przecież we wszystkich magazynach kobiecych ćwiczenia są prezentowane właśnie na takim sprzęcie . Więc czy Panie mają go zakupić do domu ? Przcież po to zakupiłam karnet na siłownie  
Idę tam żeby poćwiczyć a nie żeby robić połowę rzeczy w domu
 
A przecież mogło by być tak pięknie :)
To oczywiście dosyć wy idealizowana wersja siłowni dla kobiet ale chodzi o to żeby właściciele siłowni potrafili zachęcić kobiety do treningu siłowego !
Absolutnie nie mam nic przeciwko facetom ćwiczącym na siłowni (no chyba że Ogrą )
chciałabym tylko otrzymać na siłowni pełen serwis :) łącznie z potrzebnym mi sprzętem
A wy co o tym myślicie ??  Czy w waszych siłowni znajdujecie wszystko ?
 
 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz