poniedziałek, 30 listopada 2015

Bieganie codziennie - Efekty

Po pierwsze : udało się. Bez oszustwa, bez machlojek i bez wymówek. Po długiej przerwie i dosyć nie regularnych treningach postanowiłam sobie że spróbuje biegać każdego dnia. Początkowo wyzwanie wydawało mi się abstrakcyjne i nie możliwe do zrealizowania. Przekonałam się jednak , że przy odrobinie silnej woli, samozaparcia i stanowczość można osiągnąć wiele. 

1. Jak wspominam te 30 dni ? 
Pierwsze dwa tygodnie były najgorsze. Mózg nie chciał przyjąć do wiadomości, że chodzimy biegać codziennie , była to dla niego kara i koniec kropka. Wychodzenie cały tydzień po pracy plus jeszcze w weekend był dla mnie czymś bardzo nie naturalnym. Dodatkowo moje nogi odmawiały posłuszeństwa grając główną role w dramacie  tytule : " Łydki z Ołowiu". Początki są zawsze ciężkie.  Ostatni tydzień wspominam wspaniale i nie chce przestać :) Nogi są silniejsze i Głowę coraz łatwiej przekonać do nowych dystansów. 

2. Ile biegałam / Ile przebiegłam 
Ogólnie : 102 km - 15h 50 min

Starałam się dziennie biegać ok. 35 minut(marszobiegi) . Czasem kiedy wyjątkowo źle się czułam albo nie dopisywała pogoda starałam się skracać, ale bardzo rzadko.



3.  Czy schudłam ? 
Nie :) - nie, ponieważ nie  taki był cel  
Nie stosowałam podczas wyzwania żadnej diety i niczego sobie nie odmawiałam. Ale oczywiście też nic nie przytyłam


4. Jaki jest postęp ? 
02.11.2015 - 35.39 min - 3.59 km | średnie tempo 09:56 
30.11.2015 - 34.57 min - 4.01 km | średnie tempo 08:44 
 *Idealnie w ost dzien udało mi się zejść z mojego celu o 3 s :)

5. Jakie błędy popełniłam 1,5 roku temu ? 
Typowe :) Biegałam marszobiegi cierpliwie 3 razy w tygodniu przez 9 miesięcy (ok. 30 km miesięcznie) postępów wielkich nie było i to zniechęcało. Wszędzie na około blogi biegaczy którzy zaliczają kolejne maratony a tempo 8 i 9 są dla nich śmiechu warte. To wszystko sprawiło , że stwierdziłam , bieganie nie jest dla mnie. Nie umiem biec tak jak inni. 

Teraz myślę , że nie umiem biec tak jak inni bo nigdy tego nie robiłam. Kiedy już się rozruszam może się uda. Cieszę się jednak że mogę opisać to na blogu. Jestem pewna że są osoby które szukają również takich informacji o bieganiu . W końcu biegowe żółwie muszą się trzymać razem. 

Jedno wyzwanie się kończy , ale drugie zaczyna. W grudniu również nie zamierzam odpuszczać :) 
 
Już w krótce nagrodaaaaa

Po bieganiu rozciąganie


Uniwersalny zestaw do Biegania :)


8 komentarzy :

  1. szacun! lubię biegać, ale tylko kiedy jest ciepło, nie pada, nie wieje :D dlatego biegam bardzo rzadko

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny wynik! U mnie w listopadzie również nie najgorzej, w grudniu też będę chodzić :D Chociaż im brzuch większy tym bardziej nieporadna się robie :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, jak dla mnie wyniki rewelacyjne! Gratulacje!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Odnosząc się do punktu 3 "Czy schudłam" - nie trzeba prowadzić żadnej rygorystycznej diety by schudnąć podczas biegania, wystarczy jeść tyle samo ile jadło się nie biegając (chociaż organizm po bieganiu może domagać się więcej. Biegając zawsze spala się trochę kcal. jednak treningi możemy dobierać zależnie od tego co jest naszym celem, jeżeli celem jest utrata tkanki tłuszczowej i ładne, jędrne nogi polecam poczytać: www.jestemfit.pl/artykuly/trening/jak-biega%C4%87-i-jak-trenowa%C4%87-aby-nie-uros%C5%82y-mi%C4%99%C5%9Bnie-n%C3%B3g Nie warto biegać "w ciemno" tj. Na ile starczy sił a potem spacer. Lepiej na samym początku rozplanować sobie trening. Autorko bloga gratuluję Ci determinacji i życzę wytrwałości :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny post. Uwielbiam wszelką aktywność fizyczną, a szczególnie bieganie. Ostatnio nawet udało mi się wystartować w zagranicznym maratonie, cała relacja u mnie na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo motywujący wpis, a bieganie super wpływa na nasz organizm :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawe zestawienie. A jak sytuacja wyglądała w tym roku? Też systematycznie biegałaś ? Ja z różnym przerwami ale od stycznia ruszam 3 razy w tygodniu.

    OdpowiedzUsuń