wtorek, 20 stycznia 2015

Jadłospis dla zapracowanych + Lista Zakupów

W dzisiejszych czas jesteśmy bardzo zabiegani. Bardzo istotne jest jednak żeby w tym biegu zawsze brać ze sobą zdrowe jedzenie. Ponieważ kiedy brak jest jedzenia, sięgamy po niezdrowe przekąski. Nie ma innego wyjścia trzeba robić jedzenie na zapas i dzielić na porcje.
 
Poniżej znajdziecie mój sposób podczas pracowitego tygodnia. Jadłospis nie jest bardzo skomplikowany i różnorodny ale bardzo szybki w przygotowaniu :)
Staram się że przekąski były takie same co ułatwia mi układanie menu :)
 
 
ŚNIADANIA
Wysoko węglowodanowe jedzone zawsze w pośpiechu
Kiedy wieczorem się przygotuje jem kaszę albo owsiankę
Jeżeli nie , to kanapkę :)
ŚNIADANIE : Kasza Jaglana z jabłkami, bananem i jagodami GOI

albo szybka kanapka z awokado lub na słodko z serem ricotta i bananem
II Śniadanie : granola, jogurt i kiwi , nasiona chia dodatkowo
Możecie kupić granole albo zrobić ją samemu :)
GRANOLA FIT MORE
2-3 szklanki płatków owsianych górskich
garść nasion słonecznika
garść migdałów
sienie lniane
pestki dyni
nasiona chia
jagody goi
3-4 łyżki miodu + 1 łyżka oleju lnianego
Wymieszać suche dodać miód i jeszcze raz wymieszać
Rozłożyć na papierze do pieczenia i piec w 160 stopniach 20 min
 
LUNCH
To zazwyczaj kurczak z warzywami albo w pojemniku albo w kanapce
Często też reszta zupy krem z poprzedniego dnia
KURCZAK :)
Gotując całego kurczaka uzyskacie 6 l buliony (na 3 różne zupy kremy)
oraz mięso z kurczaka na cały tydzień
Gotujemy wywar z dodatkami
Wkładamy kuraka
Gotujemy go 15 min
Zostawiamy w wodzie pod przykryciem na 3 godziny (wyłączyć palnik )
Rozdzielić mięsko :)
 
Kanapka z kurczakiem (awokado, kurczak, sałata, pomidor)
 
PODWIECZOREK
Na zmianę sałatka owocowa z zielonym sokiem albo buraczanym . Zależy od nastroju.
SOK ZIELONY
garść szpinaku baby
4 łodygi selera naciowego
2 liście sałaty
2 kiwi
trochę pietruszki
do blendera i gotowe
Prosta sałatka owocowa
Sok buraczany
KOLACJE
Zazwyczaj jem o 19.00 Zanim wrócę z treningu / biegania. Zaraz po wysiłku pije odżywkę białkową i zabieram się na przygotowywanie kolacji . Mając bulion podsmażam tylko warzywa (por, cukinia) i zalewam je tym bulionem. Następnie blenduje i mam gotową zupę.
DO tego kanapka albo rybka :) Latem zamiast zup stostuje sałatki.



 

 
I dodatki :)
Przyprawy,  nasiona

Warzywa

Domowe przetwory


 
Lista Zakupów
WYWAR i kurczak
5 szalotek
imbir kawałek
pęczek kolendry
czosnek
kurczak cały

DO ZUP
2 brokuły
3 pory
2 cukinie

II śniadanie
5 jogurty naturalne
nasiona chia
10 kiwi
płatki owsiane
miód
żurawina
pestki słonecznika
pestki dyni
siemię lniane

warzywa na sok
seler naciowy
szpinak baby
pietruszka
 sałata
2 kiwi

śniadania
chleb
awokado 2x
sałata
pomidor
mleko migdałowe
serek ricotta
banan
owsianka


10 komentarzy :

  1. Całkiem kolorowo na tych zdjęciach :) Praktycznie co tydzień planuje zabrać się za zrobienie planu, żeby wiedzieć co w konkretnym dniu będę mieć za posiłki i wg tego zrobić sobie zakupy tygodniowe. Oczywiście nic mi z tego nie wychodzi, zakupy robię z pamięci, która jest zawodna, a na talerzu ląduje to co zwykle ;/ I to co mi się podoba to sok warzywny, muszę go u siebie też wprowadzić np. przed snem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tez tak robiłam ale plan to podstawa ;) inaczej kupie za dużo

      Usuń
  2. Fajne menu. A powiedz mi bo nie próbowałam, czy ten lniany olej ma jakiś wyczuwalny smak?

    OdpowiedzUsuń
  3. Granola ;D coś dla mnie ! Zrobię ;)
    Twoje menu mi się bardzo podoba ;)
    Muszę z kilku Twoich pomysłów skorzystać jeśli pozwolisz oczywiście ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie :) cieszę sie ze sie podobają

      Usuń
  4. Ja też lubię planować zakupy na cały tydzień. Może nie zaplanuję każdego dania co do porcji, ale mam ogólny zarys co będę robiła i jadła. Zdjęcia wyglądają przepysznie, dopiero co zjadłam śniadanie, a już się robię głodna :D i czuję wiosnę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. strasznie podobają mi się Twoje posiłki - smaczne, zdrowe, bez głodzenia się. Ja jem bardzo podobnie :)

    OdpowiedzUsuń