czwartek, 27 marca 2014

Test Zajęć - SHAPE

SHAPE
Czas zajęć : 50 min
Częstotliwość zalecana – 2/tydzień
Spalamy : myślę że ok 300-400
Efekty :wysportowane ciało
Moja ocena[1-6] - daje 3

1. Co to jest Shape , Body workout ect.

Z Definicji jest to trening rozwojowy na całe ciało . ćwiczenia są wykonywane z obciążeniem bez nacisku na szybkie tempo.  Trening ten może używać małych hantli, taśm, stepu lub piłek. Wszystko zależy od wyposażenia fitness clubu do którego na zajęcia pójdziecie. W przypadku fitness clubu do którego ja uczęszczam są tylko ciężarki na czym ubolewam. 
 2. Struktura zajęć – 50 min
Zajęcia trwają 50 min
1.       Rozgrzewka10-12 min - typowe sekwencje aerobowe (bez zadyszki - tempo ok nudy :P )
2. Ćwiczeń na stojąco wzmacniające głównie nogi i ramiona 
wykonywane z ciężarkami (0,5 kg - 1 kg) Tutaj może już mocniej zabić serducho 
3.       Ćwiczeń na macie [brzuch, uda, tyłek, biodra, ] 
 standardowe ćwiczenia na pośladki (czyli pozycja "kota" i wyciągamy zgiętą nogę do góry) 
trzeba mieć silne pośladki żeby wykonać wszystkie zalecane przez instruktorkę powtórzenia 
Ćwiczę długo ale nie wykonałam wszystkich  powtórzeń. Miała odczucie że serie są źle ułożone. Po 40 powtórzeniu panie wykonywały ruchy już niedbale byle tylko "machnąć" nogą 
 Następnie ćwiczenia na brzuchy
4.       Rozciąganie

 3.  Jak ćwiczyć  ? 
Ćwiczenia najlepiej wykonywać 2 razy w tygodniu. Inaczej nie zobaczymy 
rezultatów. Ale tak naprawdę to jak w każdej dyscyplinie:)  Bardzo istotne jest żeby ćwiczenia były wykonywane prawidłowo. To znaczy  dokładnie odtwarzać tor ruchu nawet kosztem wykonania mniejszej ilości powtórzeń. Często na zajęciach grupowych staramy się nadążać nad całą grupą ćwiczących. Jeżeli zauważam że przez za szybkie tempo wykonuje ćwiczenie niedbale to zwalniam - inaczej i tak nie zobaczę rezultatów. Zasada jest jedna : masz czuć każde powtórzenie swoim ciałem
Końcowe powtórzenia powinny być ciężki i prawie nie możliwe do wykonania 
Wtedy mamy pewność że coś się w ciele dzieje 
Nie ma lekko  


4. Co przygotować :  
Wystarczą wygodne buty 
Ręcznika nie użyłam 
Wzięłam jeden łyk wody ale mogłabym się obyć bez wody na tych zajęciach 
Wyposażenie jest na stanie fitness clubu
 5. Kto może uczestniczyć
Każdy  
Na początku polecam bez obciążenia 
6. Co jest sukcesem zajęć 
Ćwiczenia w grupie; jeżeli kogoś do ćwiczeń motywuje obecnosć innych kobiet 
i instruktorka która wymusza z ciebie ostatnie powtórzenia . 
7. Na co uważać na tych i innych  zajęciach 
U mnie instruktorka w ogóle nie zainteresowałą się nową osobą na zajęciach. 
Nie doradziała jakie wsiąść ciężarki jak również nie upewniła się czy wcześniej ćwiczyłam z obciążeniem. Pamiętajcie Instruktorzy są tam dla was i macie prawo wymagać od nich uwagi.
Dodatkowo podczas zajęć nie rozgrzałyśmy dobrze szyji co pózniej 
odczułam robiąc ćwiczenia z ciężarkami. Złapał mnie mocny skurcz w karku.
Muzyka była głośna a instruktorka nie miała mikrofonu. Większość uwag mi więc uleciała :) 



  8. Podsumowanie  ?
Na pewno poćwiczycie. Rozruszacie mięśnie , wyrzeźbicie sylwetkę ale nie zwiększycie mięśni pod względem objętościowym. Ale dokładnie to samo dostaniecie 
od każdej innej trenerki : Ewy Chodakowskiej , Mel B , Cindy Crawford to wszystko są
SHAPE . Wybór zależy od was : same w domu czy z instruktorka w clubie fitness. 
W przypadku tych zajęć wydaje mi się że lepiej jest zostać w domu 
Uwagi Ewy i kompozycja ćwiczeń było o wiele lepsza od trenerki w klubie fitness
Ale jak wiadomo to zależy od klubu :) 
 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz