środa, 26 marca 2014

Orbiterek

Wczoraj udało mi się zrobić 5 km :) 4 km przeszłam marszem na bieżni a 2 pokonałam na orbiterku. 
Razem spaliłam ok. 250 kcal może szału nie ma ale lepsze to niż leżeć na kanapie prawda :) ?

Odpowiednio ustawiony program na orbiterku bardzo szybko zmienia kolor mojej twarzy na czerwony. Dlatego też wybrałam akurat ten sprzęt jako zakupu do domu. Długo wahałam się czy przeznaczyć pieniądze na bieżnię czy na orbiterek. Finalnie wybrałam to drugie z powodu mniejszej awaryjności oraz możliwości trenowania również górnej partii ciała. Na orbiterku możecie spalić dużo więcej kalorii niż na bieżni z racji tego że pracujemy całym ciałem . Jest to maszyna eliptyczna więc jej  przewaga  nad standardową bieżnią polega na zaangażowanie górnych partii ciała  w ćwiczenia.  Przy użyciu jedynie nóg uzyskamy efekt podobny do wchodzenia po schodach. 
Na orbiterku może ćwiczyć każdy gdyż nie obciąża stawów inaczej niż na bieżni. Jednak z mojego doświadczenia wynika że można się przetrenować. Ruch wydaje nam się bardzo mało wymagający a w rzeczywistości jest inaczej. Przy ćwiczeniach na orbiterku istotne jest żeby nie opierać ciężaru ciała na uchwytach. Starajmy się delikatnie trzymać uchwyty orbiterka żeby sobie nie "pomagać". Popracujemy mocniej nad górną częścią ciała.
Idealny program dla mnie to "Hill" czyli wzgórza gdzie mogę regulować sobie obciążenie i prędkość. Jeżeli jesteś początkujący zacznij ćwiczyć bez specjalnego obciążenia. Dodawaj je stopniowo gdy już przyzwyczaisz się do ruszania  na maszynie. Dla porównania : spędzając na bieżni 30 min spaliłam tyle kacl ile na orbiterku w 10 min przy podobnym tętnie 140 więc można powiedzieć że wysiłek od mnie wymagany był podobny bo serducho biło tak samo. 

Także dla początkujących orbiterek jest świetną maszyną do wyćwiczenia wydolności. Początkowo mogłam na nim wytrzymać jedynie 15 min bez obciążenia. Obecnie staram się osiągnąć 30 min ze zmiennym obciążeniem symulującym teren górski. Staram się ruszać na nim codziennie i dzięki temu moje uda są elastyczne i ciało dosyć wysportowane. Mam genetycznie duże łydki i orbiterek ich nie rozbudowuje. Wspominam o tym ponieważ często widzę podobne zapytania jeżeli chodzi o ćwiczenia na tej maszynie.

Mój orbiterek jest marki Reebok. Niestety nie mam dostępnych programów i muszę ręcznie regulować obciążenie.  Wyświetla mi czas , prędkość tętno oraz spalone kalorie.
Wygląda dokładnie jak na zdjęciach poniżej :

foto :  sklep sportowy presto


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz