wtorek, 11 marca 2014

Rzucania palenia bez skutków ubocznych

Liczba niewypalonych papierosów :1380 sztuk

How I decided to write a blog……Czyli jak to się wszystko zaczęło…………wraz z dniem 01.01.2014 przestałam palić papierosy.  Paliłam długi czas paczkę mentolowych LM linków dziennie aż wreszcie powiedziałam dosyć. Jak wszystkim zarówno palącym jak i nie palącym wiadomo rzucanie palenia jest ciężkie. Efekty uboczne to przede wszystkim
  • Wilcze napady głodu
  • wybuchy gniewu
  • Nadmierna wrażliwość (histerii)
Potwierdzam że to prawda. Dotychczas rzucałam palenie trzy razy i za każdym razem odczuwałam powyższe skutki.Morzna powiedzieć , że stałam sie specjalistką w rzucaniu palenia.  Podczas mojej próby niepalenia wrzesień 2012 - maj 2013 (tak to mój rekord) w marcu 2013  osiągnęłam wagę 67 kg.Efektem tej nadwagi było powrócenie do palenia pod koniec kwietnia (co za ulga to jedyne uczucie które mi wtedy towarzyszyło) co oczywiście nie było najrozsądniejszym wyjściem z sytuacji. Przeszłam również na wegetarianizm , co w żadnym razie nie łączy się z tematem palenia. Paląc papierosy od kwietnia przestałam odczuwać głód i gniew  i życie znów stało się piękne. Oczywiście do czasu kiedy na swoim ślubie w 2013 w sukni księżniczki paliłam papierosa za papierosem. Fakt jest taki że ważyłam 59 kg bez specjalnego wysiłku , ćwiczeń czy diety. Dodajcie do tego zerową (tak wielkie 0) kondycje i wydolność oddechową.Dlatego rozpoczęłam ponownie swoją walkę . Tym razem postanowiłam na zmianę stylu życia .Biorąc pod uwagę moje przejścia z wagą należało znaleźć w tym logikę w mojej wadze:
Podsumowując:
tablea
Mogę zauważyć że :
=> nie jedzenie mięsa mi służy (badania laboratoryjne ok) ,  czuje się lekko a waga o wiele lepsza od czasu przejścia na wegetarianizm Ponieważ fanką mięsa nie jestem i sposobu jego produkcji przyszło mi to łatwo , jednak nie polecam tego sposobu odżywiania jeżeli ktoś bardzo lubi mięso
=> dzięki aktywności fizycznej 5 razy w tyg. lepiej walczy mi się z nałogiem
=> wprowadzenie 5 posiłków do mojego życia pomogło mi ustabilizować przemianę materii
ciężko mi zejść poniżej 60 kg
Na naszą figurę i samopoczucie ma wpływ wiele rzeczy. W tabelce powyżej wpisałam podstawowe aspekty które moim zdaniem wpływały na moje samopoczucie.
Przed rozpoczęciem zmiany stylu życia warto sobie podsumować dotychczasowe zmagania z figurą. Dopiero wtedy możemy zauważy pewne prawidłowości które mogą być naszą wytyczną ku efektywnym zmianą w przyszłości
Będę sprawdzać dla was oferty klubów i testować na sobie programy treningowe.
Dziś w moich planach jak zwykle jest na 20.00 Yoga
Szczegółowy opis Yogi w Fitness clubach jutro
ObrazekRzucanie palenia/fot. Fotolia

4 komentarze :

  1. A tak na marginesie, to te mentolowe papierowy to niezły trik ze strony koncernów tytoniowych. Czuję, że kiedyś wymyślą papierosy, które nie szkodzą a wyciągają jedynie kasę z kieszeni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie przygotowana tabela w podsumowaniu!

    OdpowiedzUsuń
  3. Praktycznie nie istnieje możliwość rzucenia palenia bez skutków ubocznych. Zawsze będzie to poddenerwowanie lub zwiększony apetyt, ale dużo oczywiście zależy od naszego organizmu. Ja rzucałem palenie dzięki metodzie https://allencarr.pl i jak do tej pory nie palę już od 3 lat. Warto czasami podeprzeć się jakimś sprawdzonym sposobem, aby sobie po prostu pomóc.

    OdpowiedzUsuń