czwartek, 24 kwietnia 2014

Wegańskie Chili Corn Corn - po biegu

Jestem w trakcie czytania świetnej książki Jedz i biegaj o życiu Scotta Jurka słynnego ulramaratończyka. W książce są również zawarte przepisy wegańskie które postanowiłam wypróbować.
 
Polecam przepis poniżej. Przygotujcie sobie naprawdę wielki garnek bo porcja starczy wam na kilka dni. Autor zaznacza w książce że Scott Jurek po skosztowaniu tego dania zmienił styl żywienia na wegański. Był tak zachwycony kompozycją smakową. Mój mąż mięsożerca również jest zachwycony
 
Narzędzia : duży garnek , deska do krojenia , nóż , łycha do mieszania
Składniki według książki (na czerwono moje modyfikacje)
2 łyżki  oliwy z oliwek
2 posiekane ząbki czosnku dałam 3
1 szklanka drobno posiekanej cebuli  nie dałam bo nie lubię :)
8-10 średnich, drobno pokrojonych pieczarek
½ szklanki drobno pokrojonej zielonej papryki
½ szklanki drobno pokrojonej czerwonej papryki
½ szklanki drobno pokrojonej marchewki
1 papryczka jalapeno – lub inna ostra – dałam 2 papryczki Tao Tao w słoiku
1 szklanka mrożonych ziaren kukurydzy - dałam 2 puszki
1 łyżeczka mielonego kminku
½ łyżeczki mielonej kolendry
2 łyżki chilli w proszku
2 łyżeczki soli morskiej, więcej do smaku
½ łyżeczki czarnego pieprzu
800g krojonych pomidorów z puszki czyli 2 puszki
450g przecieru pomidorowego dwa słoiki
450g odsączonej  fasoli z puszki 2 puszki
450g odsączonej czerwonej fasoli z puszki 2 puszki
450g odsączonej czarnej fasoli z puszki  dałam jedną puszkę czerwonej
2 ½ szklanki wody
½ szklanki bulguru   użyłam kaszy jaglaną
Ostry sos lub pieprz Cayenne (niekoniecznie)
¼ szklanki posiekanej świeżej kolendry, do przybrania 
 
 
1. Paprykę i pieczarki i marchewką podsmaż z czosnkiem i przyprawami  ok 12 min do miękkości
(wszystkie przyprawy z przepisu oprócz świeżej kolendry)
 
2. Dodaj fasole, kukurydze, przeciery i gotuj wszystko 30-40 min
 
3. Ugotuj kasze i wymieszaj ją z daniem na samym końcu
 
:) pycha !!!!!!
 
Zabieram to ze sobą na lunch do pracy i jem w domu. Co prawda ta potrawa kojarzy się raczej zimowo ale sprawdzi się również w chłodne wieczory. Dużo energii i białka. Później wrzucę wam zdjęcie.
 
 
 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz