poniedziałek, 4 sierpnia 2014

FIT Przetwory

Wakacje oficjalnie się skończyły. Wszystko co dobre bardzo szybko się kończy. Dlaczego więc kiedy biegnę na 5km wydaje mi się że to się nigdy nie skończy hehe?

Korzystając z ostatnich dni lata oraz dobrodziejstw szklarni mojego rodzinnego domu postanowiłam odnowić modę na robienie przetworów. Zaręczam wam że moda wraca.  Zimą często kupuje pomidory w puszkach. Są super bazą do makaronów czy zupy pomidorowej. W tym roku postanowiłam zrobić je sama ze sprawdzonych pomidorów. Wbrew pozorom robienie słoików wcale nie jest procesem długotrwałym i męczącym. Wydaje mi się że poszło wbrew zadziwiająco łatwo. Efektem jest ok. 8 słoików z FIT sosem :) Zachęcam was do zrobienie moim sposobem:)

Pomidory FIT MORE
5-6 kg pomidorów
2 doniczki Bazyli
1 główka czosnku drobno posiekana

1. Z pomidorów wycięłam twardy trzon.
2. Następnie trzeba sparzyć je przez 2 min (zanurzamy we wrzątku) a potem przelać zimną wodą.
3.Po ostygnięciu Skórka z pomidorów  odchodzi bardzo łatwo
4. Na dno każdego słoika daje trochę czosnku i trochę Bazyli
Oczywiście wybór przypraw zależy od was . Ja po prostu uwielbiam czosnek i bazylię :)
5. Napełniam słoiki pomidorami (pokrojonymi w ćwiartki, Kawałki obojętnie)
6.Na górę jeszcze czosnek i bazylia.
7. Wytrzeć dokładnie gwinty słoików do sucha i zakręcić słoiki.
8. Zagotować słoik ok. 20 min  :)
Malinówki są dobrym wyborem


Spażone


Drobno posiekana bazylia

czosnek


Trochę na dno

Napełniamy pomidorami

I na górę ;-)



Gotowe

Ogórki Meksykańskie FIT MORE
Naprawdę pyszne !!!!
2 kg ogórków
2 łyżki płaskie chili
3 płaskie łyżki soli
1 główka czosnku drobno posiekana
 
ZALEWA:
 60 dkg cukru
1,5 szklanki octu 10%
mieszać i gotować na małym ogniu
 
1. Ogórki kroimy na małe paseczki
2. Zasypujemy 3 łyżkami soli, mieszamy i zostawiamy na 6 h
3. Odlewamy wodę
3. Dodajemy chili, wyciśnięty czosnek  i 8 łyżek oleju
wszystko mieszamy
4. Zalewamy gorącą zalewą i zostawiamy na 12 h
5. Pakujemy do słoików i gotujemy 10-12 min
 

 
Te ogórki naprawdę powalają smakiem :)

1 komentarz :

  1. Mniam, mi też by się przydały takie słoiczki, ale wątpię, że dotrwałyby do zimy :D

    OdpowiedzUsuń