czwartek, 18 grudnia 2014

Pływanie - jak nauczyć się dobrej techniki ?

"Im dalej w las tym ciemniej " - to czuje podczas moich pływackich lekcji. Niby wszystko jest jasne. Pływać potrafię od zawsze. Jednak im więcej lekcji za mną tym większe zdziwienie że wszystko robiłam zle. Moja technika była bardzooo nie doskonała. Przykład ? W żabce pływałam używając tylko i wyłącznie rąk. Nogi coś tam się tylko ruszały. Teraz po wielu frustrujących ćwiczeniach z deseczką moja żabka zaczyna wyglądać jak żabka( tutaj ) .  Kraul do tej pory to tylko z głową nad wodą. Teraz uczę się prawidłowego oddychania. To naprawdę mega wycisk ! W pływaniu zwracam teraz największą  uwagę na technikę. Każdy mały ruch wpływa na moje pływanie. Wszystko musi być idealnie doprecyzowane :) ale oprócz tego to świetny fun. Uwielbiam pływać. Każdy trening zaczynamy krótką rozgrzewką (kilka długości żabką) następnie przechodzimy do ćwiczeń 20 min żabki, 20 min kraula. Godzina mija momentalnie. Oprócz tego że  strasznie mi parują okularki czy jest na to rada :)  ???
Moje pływanie miesiącami
 
Polecam wam basen jako alternatywę dla wszystkich innych sportów. Świetna zabawa i można nauczyć się dobrze pływać w każdym wieku.
Jak nauczyć się dobrej techniki pływackiej żeby spalać max kcal w krótkim czasie  ?
 
1. Znaleźć trenera (mój uczy małe  dzieci , poznałam go przypadkiem na basenie i zapytałam o cenę )
2. Nie przejmować się że wszyscy na basenie się patrzą jak uczysz się pływać od nowa
3. Słuchać zaleceń trenera "czyli wychodzić z basenu i pływać na sucho mimo że wydaje się to głupie
4. Nie przejmować się że wypijamy hektolitry wody.

4 komentarze :

  1. ja dopiero na studiach dowiedziałam się, że kompletnie nie umiem machać nogami do żabki. na początku trudno mi było tak dziwnie machać, ale ostatecznie rzeczywiście szybciej się płynie, jak technika jest poprawna. ja generalnie szybko pływałam dlatego nawet do głowy mi nigdy nie przyszło, że coś z moją techniką może być nie tak :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam w planach taką naukę .

    OdpowiedzUsuń
  3. ech od lutego też zaczynam walkę z instruktorem. Mam nadzieję że efekty przyjda szybciej niż walka samemu;)

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę się nauczyć też, a nie zawsze z deseczką pływać :D *wstydniś

    OdpowiedzUsuń