wtorek, 23 sierpnia 2016

Jak wybrać rower szosowy ?

Jest to zagadnienie które wcześniej czy później musiało się tu pojawić ze względu na to , że postanowiłam uprawiać trzy dyscypliny.Bieganie nigdy nie było moim konikiem (a raczej jest żółwikiem) więc żeby urozmaicić sobie trening dodałam pływanie (ulubiona dyscyplina od lat) oraz rower na którym również jeździłam od lat.

Rower
Z rowerem jednak sprawa ma się trochę inaczej. Rower rowerowi nie równy. Mój poczciwy rower trekingowy firmy Raleigh odszedł do komisu a zastąpiła go szybka i lekka szosówka która z miejsca została ochrzczona mianem Hieny :-)

Różnice :
Główna różnica ? Na rowerze szosowym jedziemy naprawdę szybko , pozycja jest bardzo aerodynamiczna i nasze nogi pedałują wydajniej przez system pedałów z blokami SPD- wpinamy się w rower wraz z butami . Dodatkowo waży (w zależności od modelu ) ok. 8-9 kg i absolutnie nie montujemy  na niej bagażnika, koszyczka ani nóżki :):):)

Na co zwrócić uwagę ?
Na co głównie JA zwracałam uwagę przy kupnie :

1. Karbonowy widelec  
Z uwagi na mały budżet mój rower ma ramę aluminiową co oznacza że nie jest tak lekka jak karbonowa i słabiej chroni przez wstrząsami. Karbonowy widelec z pewnością w większości nam je tłumi :)

2. Osprzęt

Tutaj mamy osprzęt firmy Shimano od najlepszego do najsłabszego
Dopisałam też marki rowerów szosowych które posiadają dany osprzęt :)  
  • Dura-Ace Di2  nawet nie pytam :)
  • Dura- Ace  nawet nie pytam :)
  • Ultegra Di2 nawet nie pytam :)
  • Ultrega - nawet nie pytam :)
  • 105  (Specialized Dolce Ruby 6000 zł, Kross Vento 5.0 , Scott Contessa Speedster 15)
  • Tiagra (Specialized Dolce Elite E5 4799 zł , Kross Vento 4.0 3900 zł
  • Sora  ( Specialized Dolce Sport 3999 zł, Kross Vento 3.0 3000 zł)
  • 2300, obecny Claris  (Specialized Dolce 3200 zł , Kross Vento 2.0
Mój rower ma Shimano 105

3. Rama 

Może być stalowa, aluminiowa lub karbonowa.  Karbonowa mało waży , jednak w przypadku poważnego uszkodzenia jest nie do naprawy. Z drugiej strony dużo producentów rowerów daje dożywotnią gwarancje na swoje karbonowe ramy :) Ramę dobieramy do wzrostu / długości nogi.
Może być również z damską geometrią i takie rozwiązanie też wybrałam dla swojej szosówki.
Firma Scott oraz Specialized mają w swojej ofercie szosy specjalnie profilowane dla kobiet.

4. To coś :)

Rowery szosowe  nie mają w zestawie pedałów. Dobieramy je na bazie butów które posiadamy. Ja wciąż się zastanawiam jakie rozwiązanie wybrać więc póki co jeżdżę w noskach :-)

A oto zdjęcia Rowerów szosowych dla kobiet :) 

1. Specialized Dolce

 i wersja DOLCE SPORT

2. Scott Contessa 15 Mój :)

3. Specialized  Ruby (full karbon )
4. Specialized  Alias Sport TRI  :) -dla Triatlonistek :)


I na koniec jeszcze raz mój :) 



6 komentarzy :

  1. Kompletnie nie znam sie na rowerach, sama jezdze na moim wysluzonym, ktory dostalam na komunie :) Ale na pewno te informacje przydadza sie tym, ktorzy szukaja czegos nowego i konkretnego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny i przydatny post! Będę częściej tu zaglądać! :))
    W wolnej chwili zapraszam do mnie na bloga liczę, że zostawisz po sobie jakiś ślad :* http://vickyemikor.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny rower, taki bojowy wygląd ma trochę ;P

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo przypadł mi do gustu Twój rower

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja zdecydowanie polecam rower szosowy z Bydgoszczy ! To był mój jeden z najlepszych zakupów jaki mogłam dokonać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe propozycje, przyznam szczerze, że nawet podczas swoich poszukiwań nie trafiłem na te modele. Zdążyłem już kupić rower Kross Hexagon, który co prawda jest góralem ale świetnie sprawdza się do jazdy po każdym terenie :D

    OdpowiedzUsuń